niedziela, 2 listopada 2014

Grypy do domu nie zapraszałam.

Dopadło i mnie. Tak bardzo skupiałam się na Potomku, że zapomniałam o sobie. Nie wiem skąd, nie wiem jak... nie wiem dlaczego.... diagnozuję :) , że mam grypę.
Ból gardła, ból kości, dreszcze, ogólne wrażenie sponiewierania. Czuję się, jakby ktoś mnie przeciągnął przez magiel - chociaż nigdy w  życiu w maglu nie byłam :)

Będzie bardzo krótko dziś, daję sobie 5 minut pod kocem na wypicie ziółek i napisanie krótkiej notki, gdyż chcę się z Wami podzielić moim sposobem na grypę i mocne przeziębienie.

Moi przyjaciele w tych dniach to : 


Korzeń prawoślazu, kwiat bzu i kwiat lipy. 
Trochę zapobiegawczo, trochę leczniczo. 
Czasami wymieniam jedno zielsko na rumianek albo jeżówkę. Dziś jeżówki zabrakło. 
Można wrzucić plasterek świeżego imbiru - niestety w mojej lodówce dziś tylko światło. Imbiru brak.

Przygotowuję taką miksturę 2x dziennie lub nawet częściej. Wsypuję do dzbanka po łyżeczce miksu 3 rodzajów ( u dorosłych do 5 ) ziół i zalewam wrzątkiem, około szklanki. Parzę, studzę, piję ciepłe. Jak się da to zmierzam pod kołdrę. Jak się nie da... trudno - zmagam się z rzeczywistością. :) 

Dodatkowo kuruję się miodem, jagodami goji, czarnuszką i olejem kokosowym
Czasami robię syrop z cebuli, ale na razie nikt nie kaszle w domu, więc jeszcze czekam. 

Przypominam, że na katar  świetna jest kasza jaglana - zmniejsza stan zapalny błon śluzowych, czyli wysusza nam nochal od środka :)  Jest też niezastąpiona przy kaszlu z oskrzeli czy płuc. A poza tym, jak wiecie, to bomba witaminowa, do tego zasadowa, bezglutenowa, antyoksydacyjna i antywirusowa. Smacznego ! 

Pamiętajcie też, że wszelkie infekcje znacznie lepiej poddają się leczeniu gdy wykluczymy z diety cukier , gluten i produkty mleczne. Ja wykluczam zawsze dwa pierwsze. Jestem niestety mlekopijcą , chociaż i tak już nie w takim stopniu jak kiedyś. 

Trzymajcie się zdrowo ! 
Skończyłam zioło, idę spać ! 
:) 



Informuję jednocześnie, że zdaję sobie sprawę, że grypa to nie przelewki i wy też o tym pamiętajcie, dlatego jeśli domowe sposoby przez dobę, maksymalnie dwie nie pomogą - ustawcie się proszę w kolejce do lekarza . 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz