niedziela, 26 kwietnia 2015

Jak ugotować rosół w Thermomix?

Uwielbiam ten sprzęt! Pisałam wielokrotnie. Wiem jak żyłam bez niego i wiem, że można się obejść . Ale już bym tak nie chciała ;) W gotowaniu korzystam z gotowych przepisów, ale też dostosowuje te, które przygotowywane są w sposób tradycyjny. Tak też zrobiłam z rosołem. A jeszcze niedawno wydawało mi się, że się nie da. 

Składniki:
1 duża marchew pokrojona w kostkę 
1 pietruszka pokrojona w słupki lub w kostkę 
1 cebula przekrojona na pół 
1/2 pora pokrojonego na kawałki 
2 listki laurowe
2 ziela angielskie
1 łyżeczka pieprzu ziarnistego 
2 goździki 
1/2 łyżeczki kurkumy 
1/2 łyżeczki lubczyku suszonego 
1 mały pęczek natki pietruszki 
2 podudzia z kurczaka 
Kawałek innego mięsa. 
(Ja dodałam nogę  i skrzydelko z bażanta. 
Można dać cześć indyka, czy królika lub mięso wołowe)
Około 1,5l wody. 

Warzywa myjemy i kroimy. Wszystkie składniki umieszczamy w koszyczku. Koszyczek wkładamy do naczynia miksującego. Zalewamy wodą niemalże wypełniając całe naczynie po brzegi. Zamykamy. Ustawiamy thermomix na 15min/100stopni/obr.1 wkładając miarkę przekrzywiamy ją pod kątem, tak żeby zapewnić swobodny odpływ pary z naczynia. Następnie ustawiamy sprzęt na 70min/90stopni/obr.1. Miarkę zdejmujemy z naczynia i odstawiamy. Pod koniec gotowania doprawiamy do smaku. Ja tylko solę. 
Podczas 70 minut gotowania dwukrotnie podkręcam temperaturę na 100 stopni. Gdy zaczyna bulgotać zmniejszam do 90stopni. 

Rosół jest na prawdę pyszny. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz