poniedziałek, 27 października 2014

Kokosowe placebo na każde zło tego świata :)

Znalazłam bardzo fajny przepis. 
Trochę go zmodyfikowałam i udały się nam babeczki, które mogą posłużyć jako nagroda czy przekąska dla dziecka, albo po prostu niedzielny deser :) 

Są smaczne i słodkie, mimo, że bez cukru. 
Nie zawierają glutenu, mleka, jajek. 
Są szybkie w wykonaniu i nie trzeba ich piec. 

ZDROWE!!!

Idealne dla alergików 
<chyba, że ktoś jest uczulony na kokos albo miód :) >


Składniki :

spód:

2 filiżanki wiórek kokosowych 
1 łyżka miodu 
1 łyżeczka zaparzonej mięty 
(zaparzyłam miętę wodą o pojemności około 50ml) 

wierzch: 

6 łyżek oleju kokosowego albo masła klarowanego 
4 łyżki karobu albo kakao 
1 płaska łyżka miodu 


Wykonanie: 
Do miksera ( ja użyłam wysokoobrotowego) wrzucamy składniki "spodu" i miksujemy na największych obrotach przez parę minut , zgarniając co jakiś czas masę ze ścianek naczynia. Miksujemy dopóki nie utworzy się lepka masa kokosowa, o konsystencji podobnej do masła klarowanego. 
Wykładamy masę do silikonowych foremek ( u mnie 6 sztuk o standardowej wielkości mufinek ) , dociskamy i zaczynamy robić warstwę kakaową. 
Miksujemy składniki "wierzchu" mikserem lub robotem , wykładamy do foremek na białą masę. 
Wkładamy do lodówki na parę godzin <po 30 minutach już się ładnie wyjmują z foremek>. 


VOILA! 
That's it! 
Proste, nie ? :) 




oryginalny przepis pochodzi stąd: 
https://wholefoodsimply.com/peppermint-creams/


1 komentarz:

  1. Ciekawe i dziwne. Ale moze vos z tego byc. W weekend sprobuje zrobic.

    OdpowiedzUsuń