wtorek, 30 września 2014

Kilka naszych zdobyczy :) czyli ulubione książki Potomka i Matki :)

Chciałam się z Wami podzielić bardzo fajnymi pozycjami, które wykopałam z myślą o Potomku , z całego gąszcza różnych ciekawych publikacji.
Są to książeczki, które fajnie sprawdzają się u nas jako wieczorna lektura. Borys nie jest fascynatem czytania. Nie każda książka mu podejdzie. Dlatego tym bardziej cieszę się, że w końcu znalazł swoje ulubione pozycje :)

1. "Pan Kuleczka" 
To jedna z kilku części całej serii książeczek dla dzieci, traktująca o tytułowym Panu Kuleczce i jego przyjaciołach : Kaczce Katastrofie, psie Pypciu i musze Bzyk Bzyk.



Mam wrażenie, że to książka dla starszych dzieci niż Potomek, ale on ją bardzo lubi. Ja również bardzo lubię jej treść.  Bo jest urocza. Od razu przenosi mnie w taki ciepły i sympatyczny nastrój. Opowieści są bardzo pouczające i pomysłowe. No fajne ! :) Polecam ! 

2. "Cynamon i Trusia. Wierszyki od stóp do głów" 
Super ! Ta książka sprawdza nam się idealnie. Moim zdaniem dostosowana do wieku Potomka i na prawdę urocza. Ma świetne ilustracje. Bardzo mnie urzekają. Borys też jest niezłomnie nimi zainteresowany. Zabawne rymy i treść, świetnie wpasowuje się w część terapii logopedycznej Potomka, bo uczy się on przy tejże lekturze podstawowych części ciała. Pokazuje je, a mam nadzieję, że już za chwilę będzie umiał samodzielnie je nazwać. 


3. "Lala Lolka" 
Kontrowersyjna książeczka, wpasowująca się w obecne klimaty dżender :) W zabawny sposób przedstawia historię Lolka i jego lalki Wioli. Traktuje o .. no właśnie...  :) O czym ona jest ? Sami to musicie zobaczyć. Nazwałabym ją "taką życiową lekturą" :)  Ja za każdym razem , praktycznie przy każdej stronie, uśmiecham się do siebie, czasem cicho , czasem głośno - co dziwne, Potomek też, chociaż wydaje  mi się , że niewiele z tego rozumie jeszcze :) Niejednokrotnie mam ochotę wcisnąć tą książkę babciom, które zabraniają się bawić chłopcom zabawkami koleżanek :P 



A Wy i Wasze dzieci ? 
Jakie macie ulubione książeczki ? 
Śmiało komentujcie i polecajcie  co czytacie ! 

Tymczasem miłej lektury ! 





2 komentarze:

  1. Ok moze dziwne ale mam napisana 11opowiastek dla wlasnie takich szkrabow i szukam kogos kto z wlasnej chevi zrobi ilustracje do tej ksiazeczki i nie zarzada kolosalnych kwot. Moj niestety nie wytrzymuje sluchania. Ale powoli czytam mu. Moze brak ilustracji na to wplywa.
    Moze masz kogos kto moglby zrobic ilustravje bo qydawac bede sama ksiazke.
    Pozdrawiam Cie
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Przychodzi mi jedna osoba do głowy. Proszę o kontakt na mail : matkapolkapisze@gmail.com . Skontaktuję Was ze sobą.

    OdpowiedzUsuń