środa, 24 września 2014

Droga Mamo z placu zabaw !

Strasznie przepraszam Cię za to, że Potomek nie podzielił się swoją zabawką z Twoim dzieckiem. Cóż....mimo, iż codziennie wpajam mu do głowy pewne zachowania, staram się go uczyć na czym polega zabawa, że dzielenie się z innymi dziećmi jest cool, do tego zawsze chwalę go , gdy użyczy swoją rzecz Twojemu dziecku i oznajmiam mu, jak bardzo jestem z niego dumna i jak Twoje dziecko się z tego powodu raduje .... dziś nam nie wyszło. Ani mnie, ani Potomkowi. 
Przepraszam Twoje dziecko, że to moje, dwuletnie, nieokiełznane jeszcze i  z ogromnym poczuciem własności, rozczarowało je. 

I przykro mi, że postawiłaś Potomka na półce z napisem "NIE-Gentleman" . 
Przykro mi także, że Twoje dziecko usłyszało od Ciebie, słowa, których pewnie nie rozumie, ani ono, ani żadne inne dziecko, ale znakomicie potrafią dotrzeć do mnie czy innych rodziców. Świat nie jest niesprawiedliwy Mamo z placu zabaw ! I nie prawdą jest, że nawet jeśli czegoś bardzo chcesz i o coś mocno poprosisz, to i tak tego nie dostaniesz! Nie prawdą też jest to, że chłopcy nie chcieli się bawić z taką dziewczynką jak Twoja córka! Chcieli się bawić! Ale na swoich własnych zasadach, nie na Twoich!

Prosić trzeba umieć! To po pierwsze. Po drugie zaś, warto wzbudzać w swoim dziecku poczucie własnej wartości i zrozumienia. Doceniać je i szanować.
Przykro mi również, że wytargałaś z rąk memu dziecku kolorową kredę, którą chwycił do rączki, a która należała do Was i celowo była użyta jako przynęta, by móc w końcu pobawić się jego zabawką. Przepraszam, że Potomek tego nie zrozumiał. W końcu ma już dwa lata, powinien wiedzieć co to wymiana, zamiana i współdzielenie się lub, o zgrozo - szantaż i manipulacja. 
Przykro mi było słyszeć, jak straszysz mojego nie-gentlemana tym, że już nigdy, przenigdy nie pozwolisz mu pobawić się swoją kredą. NO CHYBA ŻE odda Twemu dziecku swoją zabawkę. Przepraszam, że nie zrozumiał. Wiesz...on jest dobrym dzieckiem, choć upartym, to jednak przeważnie pro społecznym. Strasznie się dziwię, że Tobie nie zaufał, ki czort? 

Droga Mamo z placu zabaw! 
Liczę, że już więcej się nie spotkamy i nie będziesz próbowała nauczyć Potomka po raz kolejny, co oznacza bycie grzecznym dzieckiem i dobrym kolegą z piaskownicy! 
Trzymaj się ciepło i ucałuj od nas swoją piękną córeczkę. Wspomnij jej, że jest świetną koleżanką z piaskownicy, którą wszyscy lubią. Nie zawsze w danej chwili można mieć to co się chce, ale to nie oznacza, że świat jest niesprawiedliwy, a podmiot mało wartościową jednostką w społeczeństwie! 

kids are playing | photography  black & white . Schwarz-Weiß-Fotografie . photographie noir et blanc | Photo: Fabio Bosco |

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz